Ansatt som digital markedsfører

2022-10-01
Fredensborg Fritid fortsetter in-house-satsingen og har ansatt Even Mohagen som digital markedsfører, med erfaring fra både byrå- og kundesiden.

Even Mohagen

I takt med selskapets og markedets vekst, har Fredensborg Fritid bygget opp en egen markedsavdeling. Nå ansetter destinasjon- og eiendomsutvikleren Even Mohagen i rollen som digital markedsfører.

–Even har stor faglig kompetanse og relevant erfaring kombinert med interesse for fritidsopplevelser og eiendom. Han har bidratt positivt fra første dag, sier Håkon Arnstorp, daglig leder i Fredensborg Fritid.  

Strategisk merkevarebygger

Mohagen har utdannelse fra både BI i Oslo og Kingston University i London, og har tidligere hatt tilsvarende stillinger i Høyer og Thune. De to siste årene har han jobbet for byrået Precis Digital.

–Fredensborg Fritid er et spennende selskap med bransjens kanskje mest ambisiøse prosjekter. Jeg gleder meg veldig til å jobbe med merkevarebygging og digital strategi for en utvikler som er på lag med lokalsamfunnene, sier Mohagen.

Dette er Fredensborg Fritids fjerde nyopprettede markedsstilling på et drøyt år, og selskapet vil nå håndtere hoveddelen av kundereisen og markedsføringen internt.   

–Våre kunder forventer sømløse kundereiser på sine foretrukne plattformer og tydelig digital tilstedeværelse. Gjennom ansettelsen av Even, styrker vi vår digitale kompetanse ytterligere, sier Arnstorp.

Store prosjekter 

Fredensborg Fritid har en rekke store utviklingsprosjekter i porteføljen, og nå sist offentliggjorde selskapet satsingen på Tyin Filefjell. Dette er et av Norgeshistoriens største fritidsutviklingsprosjekter som totalt omfatter et område på 49 000 mål.

–Med flere og større prosjekter, trenger vi også flere kollegaer. Evens engasjement, varme og inkluderende personlighet passer veldig godt inn i teamet vårt, sier Håkon Arnstorp.

Mohagen får ansvar for spredning og optimalisering av kampanjer og operative markedsaktiviteter, performance og inbound marketing, samt webanalyse-ansvar.

–Etter to år i digitalt mediebyrå har jeg spisskompetanse i utarbeidelse av digitale målsetninger og strategi, på tvers av ulike industrier. Dette vil komme godt med da mangfoldet i Fredensborg Fritids portefølje er stort, og målene skreddersydd destinasjonen, sier Mohagen.